links til flere sider

18. november 2011

Liner

Jeg er nået frem til, at jeg trænger til at få strukket mine liner. Jeg har problemer med at komme fremad(penetrere), når jeg har fået skærmen op at stå. Ligeledes vil skærmen ikke rejse sig selv de sidste omkring 20-30 grader.
Da jeg skiftede en Bremseline sidste vinter med en fabriksny, var den gamle line 13 mm kortere end den nye.
13 mm kortere, på en line der var 90 cm lang, hvor meget bliver det ikke på hele linelængden ned til riserne,
5-10 cm? Kommer tilbage med forskellen på længderne efter strækning af linerne.

Man kan tydeligt se på billedet, hvorfor linen skal strækkes. Ydersokken krymper, i dette tilfælde er den 20 mm for kort. Jeg kan ikke strække sokken så enderne kan nå sammen.
Linen "fejlede" sådan set ikke noget, andet end at ydersokken var revet over. Brudstyrken er nærmest uforandret, men selve linen er blotlagt for UV-lys og slidtage, hvilket den absolut ikke kan tåle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar